FORGANGSMODEL
Nissan LEAF vender tilbage
Nissan LEAF var banebrydende, da den kom på markedet i 2010. Et år efter den er udgået, kommer den nu i tredje generation med en rækkevidde op til 604 km (WLTP).
Bilen forventes på markedet i 2025.
NY GENERATION
Man kan ikke tale om udviklingen af elbiler uden at komme omkring Nissan LEAF. Bilen var den første masseproducerede elbil på verdensplan, og den har banet vejen for udviklingen af elbiler. Den kom på markedet allerede i 2010 og nåede også en generation mere, inden Nissan tog den af modelprogrammet i 2024.
Nu vender Nissan LEAF tilbage. Stadig fuldelektrisk, men gennemgribende opdateret. Den bygges på Nissans CMF-EV-platform ligesom Nissan ARIYA. Og den har fået et aerodynamisk design og bliver mere en crossover. Der bliver to batteristørrelser og en rækkevidde op til 604 km (WLTP).
Nissan LEAF skrev sig ind i historiebøgerne og er nu klar til at nyt kapitel. Bilen skal produceres på Nissans fabrik i Sunderland. Man kan forudbestille bilen i efteråret 2025, og den bliver leveret i foråret 2026.
Vil du være en af de første til at høre mere om Nissan LEAF, så skriv dig op.
GALLERI
Der er masser af designmæssige detaljer både ude og inde på denne elegante model.
Lille og stort batteri
Den nye Nissan LEAF har fået forbedret rækkevidden markant, og der kommer til at være to batteristørrelser at vælge mellem:
Med Standard rækkevidde kan du DC-lynlade med op til 105 kW, mens Udvidet rækkevidde kan DC-lynlade med op til 150 kW. Den kan lade fra 20-80% på 30 minutter.
Ved AC-hjemmeladning lader begge udgaver med 11 kW.
Udvendigt design
Den nye Nissan LEAF er designet for at skabe en aerodynamisk bil, og uden at give afkald på sin innovative sjæl.
Den har en luftmodstandskoefficient på kun 0,25, og med integrerede dørhåndtag, strømlinet taglinje og glat undervogn er den effektiv.
Den har karakteristiske for- og baglygter, der understreger bilens teknologiske identitet. Den er kompakt uden at blive lille, og på den måde er den tro mod sit DNA.
Udstyr
Der er masser af teknologi og udstyr i Nissan LEAF. Den har indbygget Google, der bruges til den intelligente batteristyring i bilen. Så når du indtaster en rute, der kræver ladestop, varmer den automatisk batteriet op, inden man når opladeren.
Den har dobbelte 14,3" skærme og avancerede førerassistentsystemer. Den kan fås med el-bagklap, panorama glastag med justerbar mattering. Interiøret er rummeligt og ergonomisk med rene linjer.
Der kommer tre udstyrsniveauer med hver sine fælge, men de fulde udstyrsniveauer kender vi ikke endnu.
Rummelig
Der er god plads i Nissan LEAF, som har et fornuftigt bagagerum. Der kan være 437 liter, og hvis bagsæderne bliver langt ned, er der plads til 1.052 liter.
Bilen har en god størrelse, der passer til manges behov. Den måler:
Længde: | 435 cm |
Bredde: | 181 cm (uden spejle) |
Højde: | 155 cm |
Akselafstand: | 269 cm |
Det er desuden muligt at få anhængertræk på bilen, der kan trække op til 750 kg.
NISSAN LEAF Ikonisk og banebrydende. Nissan LEAF har virkelig gjort en forskel for elbiler, og nu vender den tilbage i tredje generation. Foto: Nissan
Historie
Nissan LEAF kom på markedet i 2010, og det var den første masseproducerede elbil på verdensplan. Den første udgave kørte op til 120 km, og ved næste generation fra 2017 var der kommet to batteristørrelser på 40 og 60 kWh. Her kunne bilen nå op på lige knap 400 km i opgivet rækkevidde.
Det er fortsat en populær bil på brugt bilsmarkedet, fordi den har en god størrelse, en fin rækkevidde og har nogle år på bagen, så prisen er også skarp.
Find svaret her eller fang os på chat, telefon eller e-mail